LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Thursday, August 4, 2011

PDR/PERS - Menu 4 Ramadhan

Alhamdulillah dah masuk Ramadhan keempat, harapan aku agar adalah penurunan bila timbang nanti. Walaupun bendera merah sedang berkibar tapi aku berpuasa gak, bangun sahur dan makan bila berbuka cuma tak baca niat puasa je lah...:P



Okey, ini adalah menu aku untuk hari ke 4 Ramadhan:-



Sahur:
Air kosong memang minum banyak
1 senduk nasi putih
1 biji telur goreng sambal



Berbuka:
Air suam 2 cawan
Tauhu Bakar 2 keping
3 biji kumar
1 ketul popia sayur
1 sudu nasi goreng (MIL masak)
5 biji bebola ikan besar



Senaman:
Workout atas treadmill = 15 minit/1.2 km/kalori terbakar 50kcl
Berbasikal = 15 minit
Cooling down atas trek = berjalan dan lari2 anak selama 5 minit/1 pusingan 400m

6 comments:

oshin-jamel said...

camne yer nk jogging dlm bln ramadhan..ske tgk azrin bersenam...hari2 plak tue,jeles!!!
berat x trun lg nie..statik aje..huhuh~~~

azrin_zelina said...

Oshin - apa yg lin taulah kan kalau nak joging bln puasa seelok2nya sebelah ptg dalam sejam sebelum berbuka puasa. Kalau joging time tu tak rasa letih sangat cuma rasa haus je, badanpun rasa segar rasa lapar jugak kurang.

kalau tak sempat joging boleh jugak wat aktiviti lain mcm skipping ke atau lompat bintang, buatlah sampai peluh keluar.

Selamat mencuba

Ummi M.I.M said...

waah... laratnya buat exercise...
yg jogging tu la ummi paling kagumm..
kalau ummi mau pengsan ataih trek..

nk try gak wat workout atas treadmill ke apa.. tp xder gym yg dekat2.. huhu.. nak beli.. takder budget ler pulak.. hehehe

anyway.. cayurk.. cayurk!

azrin_zelina said...

hehehe,alah joging biasa2 jer...lari dan berjalan pastu lari balik pastu jalan balik...

lin nasib baiklah kompleks sukan dkt ngan rumah, jd bolehlah g gym ngan lari kt trek tu, gym kt tmpt lin ni skali masuk RM2

yangyuyu said...

wah semangat tu yg sy suka tu..teruskan usaha:)

azrin_zelina said...

terima kasih yangyuyu