LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, August 14, 2011

Timbangan Minggu Ketiga (15.08.2011)

Timbangan minggu ketiga dah kembali. Pagi tadi bangun sahurpun dah rasa berdebar-debar masa nak naik penimbang, takut nanti berat tak turun seperti yang diharapkan. Sepanjang minggu dari Isnin sampailah Jumaat memang tak jadi masalah, sebab pergi gym kiranya adalah jugak pembakaran kalori dan lemak itu, tapi hari sabtu ngan ahad memang tak dapatlah ke gym, kena tolong mak mertua masak untuk hidangan berbuka puasa. Kebetulan hari sabtu dan ahad abang ipar & kakak ipar sekeluarga balik untuk berbuka bersama jadi makanan tu jangan cakaplah memang banyak. Aku tengokpun takut dah sebijik macam bazaar ramadhan lak, semua ada…hehehe


Tapi Alhamdulillah aku berjaya juga kawal nafsu makan ni, memang dalam hati cakap jangan makan banyak sebab cabaran untuk kurus masih panjang lagi, selagi belum dapat berat idaman selagi itulah jangan makan banyak. Aku perlu cakap macam ni pada diri sendiri supaya aku tak mudah lupa diri, dan aku jugak tak mahu usaha aku pergi gym tiap-tiap petang hancur macam tu je disebabkan kesilapan diri yang mudah sangat hanyut bila tengok makanan di depan mata.


Jadi berat aku pada minggu ini adalah…………70.5kg, Alhamdulillah ada penurunan sebanyak 1.9kg berbanding dengan minggu lepas. Walaupun turun sebanyak 1.9kg tapi ada sedikit kecewa jugaklah sebab target aku untuk turun sebanyak 2kg tak tercapai.



Rumusan:


Walaupun aku berjaya turunkan 1.9kg untuk minggu ni, tapi aku rasa sedikit kecewa sebab target aku untuk turunkan 2kg seminggu tak tercapai. Nampak gayanya minggu ini aku kena usaha lebih lagi supaya aku berjaya mencapai target yang dah aku tetapkan.


Strategi untuk minggu ini pulak aku kena gandakan usaha lagi, Iman kena kuat supaya aku dapat tapis keinginan makan yang melampau. Perjuangan masih jauh lagi, ada lagi 20.5kg yang perlu aku singkirkan. InsyaAllah aku boleh.


Untuk dapatkan sesuatu yang diingini, perlu ada usaha yang lebih…tanpa usaha dan disiplin semua keinginan hanya akan menjadi angan-angan kosong sahaja.



10 comments:

Kehelan said...

byknya turun! tahniah

amaniammar said...

H.E.B.A.T

congrats....at least lebih dari 1.5kg perweek ni cukup bagus buat anda..

keep it up...

saya 800 g je...hope dapat trun byk this week

azrin_zelina said...

Kehelan :
Alhamdulillah, terima kasih

amaniammar:
Terima kasih, tp macam kecewa gak pasai target 2kg tak dpt

Tilot said...

tahniah lin!!! saya je susah nak turun...huhuhuhu

azrin_zelina said...

Tilot:
terim kasih ye,InsyaAllah awk boleh punya cuma kena kerja lebih sikit, kadang2 badan kita ni perlukan masa untuk bakar lemak yang ada...good luck!

Gettin'newConchita said...

lin...wah bestnya...
congrats :)
moga smangat sy kembali semula utk kejar lin hehehe... kejap lg lin cecah angka 6, x mustahil next week kan lin..jealous!! :)

azrin_zelina said...

Conchita:
Thanks ye,boleh2 kejar jgn tak kejar..hehehehe,x sabar nak tunggu angka 6 pasai dah bosan asyik tgk angka 7 je...good luck utk kamu gak con

N a d i a said...

Tahniah tahniah Azrinn!


Tetap maintain turun lebih 1.5kg nih amat lah mengagumkan diriku ini..


Teruskan usaha okayy!!

azrin_zelina said...

nadia : terima kasih ya!..:D

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

tahniah lin.. dah byk turun dah tue.. Jue jugak yg dah naik sekilo.. adehhh.. semua xtvt workout thenti dibulan puasa.. xtvt makan je yg byk.. :(