LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Monday, September 12, 2011

Diumumkan sebagai pemenang PDR...

Malam tadi masa aku buat blogwalking kat blog2 yang lain, tetiba ternampak gambar sendiri kat blog Kak Zel  

Rupa-rupanya puan pengajur itu telah mengumumkan pemenang untuk PROGRAM DIET RAMADHAN (PDR) yang beliau telah anjurkan. 

Aku juga tak sangka diumumkan sebagai pemenang dalam program ini, Alhamdulillah.....

Mesti ada yang nak taukan macam mana aku boleh join program ni, ini semua secara kebetulan dan penyertaan akupun dikira macam last minit jugalah....

Kalau aku tak baca blog Jue Rayyan, mesti akupun tak tau ada cabaran macam ini.

Ini adalah gambar aku masa mula-mula menyertai PDR. Masa ni berat aku 75kg, sangat beratkan, nak tengok gambar sendiripun malu tau masa ini.


Ini pulak gambar aku masa berakhirnya PDR. Gambar ini aku tangkap masa 1 syawal hari tu dengan berat 67.9kg, masa ini aku berjaya hilangkan sebanyak 7.1kg (lepas raya berat aku naik jadi 69kg, dan sehingga hari ini berat aku dah 68.0kg).

Tujuan utama aku menyertai PDR ini memang nak kurus, dan impian aku untuk memakai semula baju nikah pada 1 syawal tercapai. 

Aku rasa bersyukur sangat sebab usaha aku selama sebulan (mula dari 1/8/2011 hingga 30/8/2011) sangat-sangat berbaloi. Memang sepanjang bulan puasa aku tak pernah miss bersenam (kecuali turn balik puchong), hari-hari aku pergi gym. Aku memang tak ada amalkan diet yang ketat, aku makan semuanya cuma aku akan pastikan kuantiti makanan tu bersesuaian dengan apa yang badan aku perlukan. Tapi makanan atau minumam manis memang aku elakkanlah, kalau nak makanpun sikit je sekadar merasa. Bila keinginan nak makan banyak tu datang cepat-cepat aku sedarkan diri sebab aku rasa sayang bila dah penat-penat membakar lemak sampai lencun baju semuanya, takan aku nak punahkan dalam sekelip mata aje.

Dalam diet apa yang paling penting adalah disiplin, kalau disiplin tak kuat memang semua itu tak akan berjaya. Aku juga percaya kalau diet tanpa senaman itu juga tak cukup membantu untuk menjadi kurus.

Kepada semua kawan-kawan PDR, kalian semua hebat dan semoga perjuangan kita semua akan terus berpanjangan sehingga kita semua berjaya mendapatkan berat badan impian. Gagal sekali tidak bermakna gagal untuk selamanya, dan jadikan kegagalan itu sebagai pendorong utama untuk kita mencapai target yang sebenarnya.

Kepada Kak Zel, terima kasih banyak-banyak sebab anjurkan program macam ini, sebab kerana program inilah saya berjaya bangkit dengan semangat yang baru dalam mengekalkan cara hidup yang sihat.

6 comments:

amaniammar said...

KAMU SANGAT HEBAT!!!!


teruskan usaha

noradzlina.kamdani said...

wah..tahniah ek..nnt lin baca awk nye blog lg..nih tgh bz sket...

azrin_zelina said...

Amaniammar : kamu lg hebat sebb berjaya turunkan berat lg byk dr saya...

Noradzlina : terima kasih, sama2 la kita berusaha ye

Shima Zahar said...

Tahniah.. sangat teruja...
dulu pernah gak time bulan pose turun 10 kg.. tapi dengan bantuan air pelangsing.. tapi salute dgn kamuu... sangat teruja.. teruskan usaha ek...

azrin_zelina said...

sheema dean: terima kasih ye dan saya pasti akan terus berusaha untuk kurus...:D

azrin_zelina said...

Ayu : okey,nanti saya wat 1 entry ye...dah masuk blog awkpun